Jump to content

SmartUSA y Nissan colaboraran en nuevo vehiculo para mercado de EEUU (nota en ingles)


ALSRAC

Recommended Posts

29xac5s.jpg

Bloomfield Hills, Mich., (October 6, 2010) – smart USA Distributor LLC (“smart USA”), a wholly-owned subsidiary of Penske Automotive Group, Inc. (NYSE: PAG), announced today the signing of a Memorandum of Understanding (“MOU”) with Nissan Motor Co., Ltd. (“Nissan”) for the collaboration of a new vehicle for sale in the United States.

Pursuant to the terms of the MOU, smart USA would obtain the rights to procure and distribute a five-door, gasoline powered, B-segment vehicle from Nissan for sale through the smart USA retail dealership network in the United States. The new vehicle is expected to be available for retail sale in the fourth quarter of 2011.

smart USA President Jill Lajdziak said, “The new vehicle will expand smart USA’s product lineup, offering five-seat capacity while maintaining the core principles of efficiency and conservation.”

Penske Automotive Group Chairman Roger Penske added, “We are proud to be a partner with both Daimler and Nissan, two companies focused on bringing high-quality, fuel efficient products to the U.S. market.”

Further details of the non-binding MOU are not being released at this time. Completion of the transaction is subject to customary conditions, including the completion of definitive agreements.

Fuente: SmartUSA

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

Ampliamos:

Sorpresa y de las gordas: Daimler ha comunicado que lanzará un modelo de cinco puertasy cinco plazas bajo la marca Smart (no lo llames ForFour), pero en un principio, sólo para Estados Unidos. Este coche, que por ahora no tiene nombre estará "basado en una arquitectura de Nissan", aprovechando los lazos tendidos entre el grupo germano y la familia franco-japonesa dirigida por Carlos Ghosn. No hace falta ser muy listo de hecho para ver que bajo esas líneas no hay otra cosa que un Micra especialmente rediseñado.

smartmicra002.jpg

Se da la circunstancia de que el utilitario nipón no se vende en EEUU, y Smart, tras un comienzo prometedor en el país, está teniendo serias dificultades para captar esos clientes que al principio llenaban sus concesionarios. Las causas son varias (precio relativamente elevado, críticas a la caja de cambios, un clientela limitada...), pero un coche más capaz y tradicional podría ser de gran ayuda en estos momentos.

smartmicra001.jpg

Fuente: AutoBlog ES

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

A mí por alante me recuerda al megane anterior y por atrás al clio anterior también...

En resumen un truño... Hay que ver el daño que está haciendo el mercado americanoa a la marca. Primero obligan a estirar el f2 y ahora sacan este modelo cualquiera que no aporta nada, vamos, no tiene ni bodypanels...

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

A mi la verdad es que la nueva generación del Micra me parece fea no... lo siguiente! Será una buena noticia si no se asemeja al diseño ese.

EXACTO!!! la parte delantera y laterales como los cristales posteriores recuerdan a las de un NISSAN MICRA soy chapista y se nota muchisimo los antinieblas, la tapa del deposito, retrovisores y rejillas todo del nissan..... lo unico que e visto destacado de SMART son los pilotos traseros que se asemejan a los de fortwoII

yo espero que con toda la ilusion del mundo este enjendro no salga a la luz no es nada SMART para nada y vamos me dejo mal sabor de boca :(

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

Chapucero no... es cutre hasta decir basta, ya me dirás como se abren las puertas e incluso se ve la estructura naranja del micra por dentro, en fin. Hasta que veamos algo rodando pasarán mínimo 2 años. En ese periodo de tiempo tendremos muchos diseños por ver.

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

Tranquilos aqui lo que viene debajo de la ilustracion en la pagina oficial:

*Conceptual vehicle rendering shown. Production model images to be released at a later date and may vary from the rendering shown.

Ademas este modelo solo esta planeado para ser vendido en USA, es el fruto de la union de Nissan y SmartUSA tambien conocido como Penske Automotive Group, Daimler solo les dejo utilizar el nombre me imagino.

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

Aqui un texto publicado por la presidenta de SmartUSA, pongan especial atencion a las negritas:

More comment on the planned product portfolio expansion

Posted on October 8, 2010 by Jill Lajdziak, President

Enthusiasts:

By now you have seen the news we made this week announcing our intent to offer a five door smart vehicle in the United States. We are extremely excited by this great opportunity to expand our product offerings. I want you to know that this initiative is in response to the feedback we had from many of you. We listened to your input that the smart fortwo is a terrific solution for urban mobility and a symbol of environmental consciousness, but a segment of smart-minded consumers want more seating capacity and greater utility. We heard your feedback, and we making the move to grow the portfolio.

Now while our memorandum of understanding is with Nissan on the collaboration of a new vehicle, I want you to know the plan is for it to have distinct smart attributes, from the world-class engineering to the styling cues, fuel economy benefits and overall low cost of ownership that is offered with the current smart fortwo. We have had great support for our new offering from Daimler, who is the manufacturer of the smart fortwo. I read some of the comments calling it a “rebadged Nissan” or saying that it looks nothing like a smart. Keep in mind that the sketches we shared are just that, a sketch. This is by no means the final design.

We have a lot of development ahead of us before we arrive at a final product, so please keep an open mind. From a brand standpoint, we will have a product that can sit next to our great smart fortwo on the showroom floor, so the look, feel and performance of this new entry must fit the smart brand character. And it will.

I want to close with a big “thank you” for your enthusiasm. Your support has been overwhelming. You can be assured that we are committed to growing the smart brand in the United States. This move signals our commitment to you and paves the way for a successful future. We hope you are as excited as we are at smart USA.

Thank you again.

Sincerely,

Jill

Fuente: http://soundboard.smartusa.com/talk/2010/10/08/more-comment-on-the-planned-product-portfolio-expansion/

Enlace al comentario
Compartir en otros sitios

Únete a la conversación

Puedes publicar ahora y registrarte más tarde. Si tienes una cuenta, inicia sesión para publicar con tu cuenta.

Invitado
Responder en este tema...

×   Has pegado contenido con formato.   Quitar formato

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Cargando...
×
×
  • Create New...

Información Importante sobre Cookies

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y mostrar a los usuarios publicidad relacionada con sus preferencias mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Si se continúa navegando, consideramos que se acepta su uso. Es posible cambiar la configuración u obtener más información aquí. Aviso Legal